Jak zaplanować kampanię outdoorową?


Reklama outdoorowa czyli reklama zewnętrzna, pomimo bardzo dużej popularności reklamy internetowej jest nadal stosowana. Dobrze zaplanowana reklama outdoorowa może być niezwykle skuteczna, jeśli jest dobrze zaplanowana. Przy tego typu reklamie bardzo ważna jest lokalizacja, gdyż jeśli billboard będzie umieszczony przy głównej ulicy blisko naszej firmy – efekty powinny być najlepsze. Oczywiście do tego również przyczynia się jakość wykonania reklamy i jej kreatywność. Reklama musi przyciągać wzrok.

Dobrze wykonana reklama outdoorowa gwarantuje efekt przy stosunkowo niskich kosztach. Oprócz billboardów można również wykorzystać ulotki reklamowe, tablice informacyjne lub plakaty. Dzięki tej reklamie można dotrzeć do bardzo wielu odbiorców, a reklama nie jest dla nich tak drażniąca jak w Internecie.

Planowanie kampanii outdoorowa

Aby kampanię zaplanować ze starannością i skutecznością, warto zacząć od wyboru nośników reklamy, z których chcemy skorzystać. Przy wyborze nośników można od razu wziąć pod uwagę lokalizację, gdyż ten czynnik również jest bardzo ważny. Reklama powinna mieć przynajmniej kilka lokalizacji, aby jej zasięg był większy.

Na przykład jeśli naszą grupą docelową jest nasze miasto, wystarczy że reklamy będą ulokowane na terenie miasta. Jeśli jednak kampania jest skierowana do szerokiej grupy odbiorców, to lepiej będzie umieścić tę samą liczbę reklam w kilku miejscach w Polsce.

Wybieranie lokalizacji jest sprawą kluczową, więc należy ją ulokować przy często uczęszczanych miejscach np. przy drogach, galeriach handlowych, kinach i innych dużych obiektach.

Do najczęściej wykorzystywanych form reklamowych zaliczamy frontlighty i backlighty. Pierwsze z nich są oświetlone z zewnątrz. Drugie światłem wewnętrznym, dzięki temu wyglądają bardziej profesjonalnie.

Czas trwania kampanii do tej pory wynosił średnio miesiąc, jednak od jakiegoś czasu wprowadza się kampanie dwutygodniowe, przy czym są one bardziej intensywne. Przy kampaniach trwających miesiąc, zawsze pierwsze dwa tygodnie dawały najlepsze efekty, dlatego teraz skraca się czas kampanii.

Stosuje się również kampanie rotujące, co pozwala zaoszczędzić pieniądze przy nie skracaniu czasu kampanii. Kampania rotacyjna polega na umieszczaniu na początku w kilku miejscach reklam a po tygodniu lub dwóch zmianie ich lokalizacji. Dzięki temu można dotrzeć do dużej liczby odbiorców przy niższych kosztach niż przy standardowej kampanii outdoorowej.

Czy kampania outdoorowa to dobry pomysł dla każdej firmy?

Według ekspertów tego typu kampania dobrze zaplanowana może być efektywna dla każdej firmy. Przy czym należy dokładnie określić grupę docelową oraz cel kampanii. Zadajmy sobie pytanie czy zależy nam na wzroście sprzedaży czy może chcemy aby wzrosła świadomość marki. W zależności od tego, w jakiej branży funkcjonuje nasza firma kampania powinna wyglądać zupełnie inaczej.

Często również kampanie outdoorowe są wykorzystywane do promowania nadchodzących wydarzeń. Jest to doskonała forma reklamy, gdyż dzięki niej w krótkim czasie dowie się o wydarzeniu bardzo dużo ludzi.