Jak zaplanować kampanię radiową?


Kto z nas nie słucha radia? Mimo tego, iż niejednokrotnie przewidywało się jego koniec, upadek – tak się nie stało i też na jego kres się nie zanosi. Jak się okazuje, radio ma wielu stałych słuchaczy i to w różnym przedziale wiekowym.

Przeskakując po kolei przez różne częstotliwości można zauważyć pełen wachlarz różnorodności – stacje dedykowane tym, którzy lubią rocka, muzykę pop, stacje informacyjne czy też te prezentujące ciekawe audycje. Warto więc wykorzystać niemałą potęgę radia podczas opracowywania kampanii reklamowej.

Oczywiście nie można stwierdzić, że to medium będzie dobre dla wszystkich, ale na pewno warto je rozważyć. Reklama radiowa daje duże możliwości przede wszystkim firmom związanym z branżą handlową, którzy chcą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Radia słuchają zarówno osoby młode, w średnim wieku, jak i starsze, więc pod tym względem jest to medium idealne. Co więcej – radia słucha się często jakby w tle, dlatego reklama urozmaicona chwytliwym słowem, melodią może zostać zapamiętana na długo.

Co brać pod uwagę przygotowując kampanię radiową?

1. Grupa docelowa – Należy określić grupę docelową, by odpowiednio wybrać stację. Jeśli grupą docelową mają być ludzie lubiący mocne brzmienia, bo np. mamy sklep internetowy z koszulkami metalowych zespołów, to warto zgłosić się do stacji, która puszcza tylko takie kawałki. Jeśli reklamujemy serwis samochodowy w danym mieście to najkorzystniej jest wybrać stację, która działa w określonym regionie.

2. Zasięg – powiązany jest on mocno z grupą docelową oraz oferowanymi usługami. Jeżeli prowadzimy biznes lokalny to najlepiej jest reklamować się w określonym regionie. Stacje o zasięgu ogólnopolskim nie sprawdzą się w takiej sytuacji, a reklama taka może przynieść więcej strat niż zysku.

3. Koszt – na samym początku należy określić budżet, jaki można przeznaczyć na kampanię.

4. Częstotliwość – Na pewno warto zaplanować z jaką częstotliwością reklama będzie puszczana w radiu i w jakich godzinach. Na pewno reklama nie może być za długa, gdyż zamiast zachęcić odstraszy, a odbiorca nie będzie wiedział, czego reklama dotyczy. Najistotniejsze są hasła, nazwa firmy. Dobrze sprawdzają się rymy, które mocno zapadają w pamięci.