Pierwsza kampania Adwords


Co to jest Google Adwords?

Google Adwords to forma reklamy internetowej, gdzie płacimy tylko za efekt czyli Pay for click. Dzięki temu nie ponosimy kosztów za wyświetlanie reklam, lecz świadome kliknięcie w nią przez użytkownika. Zatem ze strony firmy, która chce aby jej reklamy wyświetlały się przez Google Adwords jest to bardzo korzystne. Tak na prawdę przy niskich kosztach można wiele zyskać. Wbrew pozorom, liczba wyświetleń również ma znaczenie, gdyż dzięki temu rośnie świadomość naszej marki. Gdy spojrzysz na rysunek poniżej zobaczysz jak wygląda reklama Google Adwords. Są to reklamy wyróżnione, które zachęcają do kliknięcia.

 

Jak poprowadzić kampanię Adwords?

Stworzenie od początku kampanii Adwords wcale nie jest takie trudne, jak mogłoby się wydawać. Gdy mamy już konto Google to bez problemu możemy rozpocząć ustawienia Kampanii.

  1. Najpierw należy wejść w panel do obsługi Google Adwords.
  2. Następnie kliknij Utwórz pierwszą kampanię.
  3. Kolejnym krokiem jest wpisanie nazwy kampanii.
  4. Ustal typ kampanii jako standardowa.
  5. Wpisz lokalizację czyli na jakim obszarze chcesz poprowadzić kampanię reklamową. Jeśli chcesz poprowadzić kampanię na większą skalę możesz po prostu wykluczyć dane obszary.
  6. Ustalenie budżetu dziennego. Kliknij w „strategia ustalania stawek” . Stawkę można ustalić samemu lub ustawić domyślnie.
  7. Kolejny krok to harmonogram wyświetlania reklam. Czyli ustalasz w jakich dniach i godzinach reklama będzie się wyświetlać. Patrz na „Harmonogram wyświetlania reklam” i wybierz z listy dni i godziny.
  8. Utwórz różne typy reklam i je pogrupuj. Do jednej grupy reklam najlepiej wybierz przynajmniej dwa typy. Dzięki temu będziesz mógł je porównać i sprawdzić, który typ jest dla Ciebie korzystniejszy. Nazwij grupę reklam i utwórz reklamę wypełniając wszystkie pola czyli nagłówek, opis i URL.

Gdy utworzysz kampanię to możesz z panelu nią zarządzać.

Reklamę można ulepszyć poprzez dodanie różnych rozszerzeń. Na przykład jeśli reklama kierowana jest do użytkowników korzystających z telefonów komórkowych to warto dodać rozszerzenie, dzięki któremu komuś będzie się z nami łatwiej skontaktować.

 

Słowa kluczowe

Istotną kwestią przy kampaniach Adwords jest również dobieranie słów kluczowych. Można je dobrać praktycznie w każdej chwili. Jeśli dopiero zaczynamy swoją przygodę z Google Adwords warto skorzystać z Planera Słów Kluczowych, który wskaże nam kierunek. Planer Słów Kluczowych ukazuje najbardziej popularne słowa pasujące dla naszego produktu.

Przy wybieraniu słów kluczowych warto postawić się na miejscu klienta i zastanowić co by wpisał gdyby chciał znaleźć nasz produkt.

 

Na koniec najważniejsza sprawa czyli ustalenie stawek kampanii za reklamy i słowa kluczowe. Należy wpłacić na budżet pieniądze, aby kampania mogła ruszyć.

Twoja kampania powinna być już przygotowana, czekaj na pierwsze efekty, obserwuj kampanię i w razie potrzeby zmieniaj jej ustawienia. Z czasem staniesz się specjalistą do spraw Kampanii Reklamowych Adwords.