Promocja obiektów turystycznych


 

Branża turystyczna z roku na rok wydaje się rozrastać. Z tego względu wielu właścicieli hoteli i pensjonatów zaczyna odczuwać mniejszą liczbę gości. W jaki sposób można to zmienić? Otóż najlepszym rozwiązaniem tego problemu wydaje się inwestycja w skuteczny marketing takiego obiektu turystycznego. Podstawowa zasada brzmi: Pozwól się zauważyć. Niestety wielu hotelarzy i właścicieli kwater nie przykłada zbyt dużej uwagi do umieszczania reklamy w internecie czy do stworzenia atrakcyjnej wizualnie strony internetowej. A to duży błąd.

 

 

Jak zwiększyć zainteresowanie obiektem noclegowym?

 

  1. Po pierwsze zaleca się umieszczenia aktualnych i dobrych graficznie zdjęć.

  2. Po drugie turystów interesują takie informacje jak dostępne terminy i ceny za wynajem apartamentu i o nich trzeba pamiętać przy projektowaniu strony www.

  3. Po trzecie firmy specjalizujące się w marketingu hotelarskim zalecają umieszczanie swojej oferty w licznych portalach branżowych.

 

 

Inne źródła promocji

 

W czasach, gdzie podstawowym źródłem informacji jest przede wszystkim internet również działania promocyjne muszą być realizowane na tej płaszczyźnie komunikacji. Nic zatem dziwnego, że w zwiększeniu liczby zrealizowanych rezerwacji pomagają między innymi social media. Założenie hotelowi profilu na Facebooku sprawia, że potencjalni goście mogą dowiedzieć się wszystkich aktualnych informacji o ofertach rabatowych, pobytach pakietowych czy dostępnych apartamentach.

 

 

Jakie korzyści niesie ze sobą reklama internetowa?

 

W przypadku obiektu hotelowego jest to między innymi możliwość szybkiej rezerwacji online oraz łatwość prezentacji obiektu hotelowego z uwzględnieniem atrakcyjnego opisu oraz aktualnych zdjęć. Oprócz tego taka reklama pozwala na zwiększenie liczby gości i co za tym idzie zwiększenie dochodów.

 

 

Hotel w bazie noclegowej

 

Jednym z wciąż najskuteczniejszych sposobów promocji hotelu czy apartamentów okazuje się obecność w wyszukiwarce miejsc noclegowych. Dzięki możliwości zwężenia kryteriów jak lokalizacja czy cena, znalezienie noclegu w wybranym terminie nie jest już żadną przeszkodą. Podobny system rezerwacji i wyszukiwania noclegów w pobliżu Tatr oferuje na przykład ten portal – http://zakopaneapartamentylux.pl/apartamenty-zakopane/. Standard wykonania strony www, przejrzystość nawigacji oraz łatwy system rezerwacji w znacznym stopniu decyduje o popularności takiego sposobu szukania noclegu w górach. Należy jednak pamiętać, że promując swój hotel w internecie musimy szczególną uwagę przywiązać między innymi do dokładnego opisu oferty oraz do zamieszczenia atrakcyjnych zdjęć. Dla wielu turystów to właśnie zdjęcia zamieszczone na stronie internetowej hotelu wpływają na podjęcie decyzji. Im hotel zrobi lepsze pierwsze wrażenie, tym zyskuje większą szansę na komplet gości nie tylko w szczycie sezonu. Również umieszczenie na stronie informacji o dodatkowych atrakcjach regionu może okazać się pomocne (zob. https://www.pttk.pl/aktywna/tur_akt.php).