Reklama na Instagramie krok po kroku


Reklamę na Instagramie można stworzyć przy tych samych narzędziach co reklamy na Facebooku, czyli w kreatorze reklam, Power Editorze lub w interfejsie API reklam na Facebooku. Zatem aby utworzyć reklamy na Instagramie nie trzeba posiadać na nim konta.

Tworzenie reklam na Instagram w kreatorze reklam gdy masz konto na Instagramie

1. Najpierw należy zarejstrować się w Menadżerze firmy. Aby to zrobić wejdź na stronę business.facebook.com.

2. Następnie wybierz opcję utwórz konto.

3. Podaj nazwę swojej firmy i kliknij wybierz stronę główną oraz wpisz imię i nazwisko oraz adres e-mail Twojej firmy. Jeśli nie masz jeszcze strony firmowej.

Wypełnij resztę obowiązkowych do wypełnienia pustych pól.

5. Dodałeś swoją firmę do Menadżera firm.

6. W menadżerze firm kliknij „Ustawienia firmowe” po lewej stronie ekranu a następnie „Konta na Instagramie”

7. Następnie kliknij w „Zgłoś prawa autorskie do nowego konta na Instagramie”

Wpisz swoją nazwę użytkownika i hasło i kliknij „dalej”.

Zaznacz pole o upoważnieniu do korzystania z konta i zapisz.

Już możesz spokojnie stworzyć reklamę przez Facebooka. Pamiętaj aby zawierały grafikę lub filmik wraz z tekstem przyciągającym uwagę czytelnika. Ważne jest aby grafika zawierała proporcje 1:1 , a jej maksymalna rozdzielczość 1080px na 1080px. Jeżeli jednak chodzi o filmiki, nie mogą one przekraczać 30 sekund. W swojej reklamie warto korzystać z hashtagów, dzięki którym reklama będzie bardziej widoczna w wyszukiwaniach.

Na Instagramie liczy się przede wszystkim kreatywność. Reklama musi być innowacyjna i przyciągać wzrok. Tylko wówczas wszyscy będą nią nie tylko poruszeni, ale również powiedzą o reklamie swoim znajomym. A przecież o to chodzi,żeby dotrzeć do jak największej liczby użytkowników. Gdy reklama na Instagramie będzie dobrze zaplanowana, może przynieść wiele korzyści dla naszej firmy, szczególnie jeśli chodzi o wizerunek marki.