Rodzaje reklamy online – przewodnik


W marketingu internetowym możemy wyróżnić reklamę jawną i niejawną. Pierwszy typ reklamy polega na tym,że użytkownik Internetu odbiera je jako niereklamowe, gdyż ich przekaz jest prosty. Jej zalety to przede wszystkim szybki efekt i kontrola nad wynikami, co za tym idzie możliwość zmian w celu poprawy. W reklamie niejawnej użytkownicy nie mają pojęcia,że jest to forma reklamy np. w przypadku, gdy to,że weszli na jakąś stronę jest efektem pozycjonowania. Jej zaletą jest to,że użytkownik nie czuje,że to przez reklamę dokonał danego zakupu , lecz nie jesteśmy reklamy jawnej tak dobrze monitorować i raportować.

Reklama jawna

– Linki sponsorowane, które oferuje Google Adwords daje nam wiele możliwości. Dzięki temu,że sami ustalamy słowa kluczowe, użytkownik otrzyma to czego szuka. Jeśli jednak nie klinie w naszą reklamę- nie ponosimy żadnych kosztów. W tej formie reklamy najważniejsze jest,że ponosimy koszty jedynie za efekty czyli jeśli użytkownik kliknie w reklamę i znajdzie się na naszej stronie.

– Artykuły sponsorowane służą uświadomieniu użytkowników o produkcie w celach marketingowych. Tego typu reklama przynosi lepsze efekty gdy artykułów pojawia się kilka w mniej więcej tym samym czasie oraz na stronach o zgodnej tematyce. Jej zaletą jest edukowanie klientów czyli np. ukazanie im jak dany produkt może poprawić ich życie.

– Banery reklamowe są emitowane głównie przez Google. Jednak jeśli chcemy emitować je na innych stronach, to znajdzie się wiele takich stron. Jeśli chcemy dotrzeć do określonej przez nas grupy docelowej to należy wybrać odpowiednią sieć reklamową. Ich główną zaletą jest pokazanie naszego produktu w atrakcyjnej odsłonie.

– RTB to forma reklamy, kierowana do konkretnego użytkownika. Plusem tej formy reklamy jest to,że daje możliwość reklamowania branż, które są zakazane w Google Adwords.

– Youtube to dobre miejsce na umieszczenie krótkiej reklamy video, która przyciągnie wzrok użytkownika i zachęci go do zobaczenia jej do końca. Tutaj liczy się nasza kreatywność, to od niej zależy skuteczność przekazu.

– Mailing czyli wysyłanie do określonej grupy odbiorców e-maili reklamowych. Mailing wymaga wiedzy i doświadczenia, dlatego warto zlecić go firmie specjalizującej się w tego typu reklamie.

Reklama niejawna

– pozycjonowanie to forma reklamy, która polega na dopasowaniu strony internetowej danej firmy pod zalecenia wyszukiwarki Google. Wszystkie działania pozycjonerskie służą temu, aby dana strona wyświetlała się jak najwyżej w wyszukiwarce Google.

– Facebook to jeden z największych portali społecznościowych, na którym każda firma powinna mieć Fanpage. Dzięki temu wzrośnie świadomość marki oraz buduje się pozytywny wizerunek firmy.

– Content marketing służy do komunikacji danej firmy z grupą docelową. Poprzez wartościowe treści można wiele zyskać w oczach użytkowników. Dzięki temu zwiększa się ruch na naszej stronie.

– Social media czyli Twitter, Instagram i Snapchat – dzięki tym aplikacjom dotrzesz do swoich odbiorców i komunikować się z nimi. Te wszystkie działania zwiększą świadomość twojej marki.

– Marketing wirusowy – ta forma reklamy wymaga przygotowania strategii, abyśmy mogli w przemyślany sposób pozytywnie wpłynąć na wizerunek marki.