Zakłady pogrzebowe – ostrożny marketing


 

Wszystkie branże związane ze śmiercią mają pewnego rodzaju trudności związane z marketingiem, ponieważ powinny robić go w ostrożny sposób. Jak powinny działać zakłady pogrzebowe. Kraków i inne większe miasta stanowią jeszcze większe wyzwanie z powodu większej konkurencji. Wystarczy spojrzeć na zakład pogrzebowy http://www.archaniol.com.pl/ – świetnie zrobiona strona internetowa, bardzo dobra oferta. Jak inne zakłady pogrzebowe mogą z nią konkurować?

 

Zakład pogrzebowy jest pomocny dla bliskich zmarłego.

Zakład pogrzebowy jest pomocny.

 

Przede wszystkim ostrożność

Duża konkurencja z jaką można spotkać się np. w Krakowie czasem zmusza do myślenia kreatywnego i nietuzinkowych pomysłów. Pamiętam jak w swoim czasie było głośno o zakładach pogrzebowych, bo jedna firma zdecydowała się zrobić kalendarz.
Według mnie nie tędy droga. Śmierć jest trudnym czasem w naszej kulturze. Przeżywamy wtedy smutek i inne przykre emocje. Wychodząc z kontrowersyjnym marketingiem możesz nie zdobyć klientów, a wręcz przeciwnie – zrazić ich do siebie.

 

 

Dlatego zakłady pogrzebowe, powinny postawić przede wszystkim na:

  • Usługi wysokiej jakości – wtedy możesz liczyć na klientów z polecenia, tak zwany marketing szeptany, w których ludzie polecają twój zakład pogrzebowy innym osobom.

 

  • Oferowanie pomocy i wsparcia – dobrym pomysłem jest według mnie założenie bloga, na którym będziesz pomagał osobom przejść przez trudne chwile.

 

 

 

Jeżeli natomiast masz zamiar postawić na np. reklamę internetową to bądź ostrożny. Zakłady pogrzebowe działają w trudnej branży. I nie ma znaczenia, czy mówimy tu o dużych miastach jak Kraków, czy o wsiach. Dla większości osób to ciężki okres, dlatego lepiej promować się ostrożnie.